Ring volný - scénář
Sycamore Trees
Sycamore Trees
Music: Angelo Badalamenti
Lyrics: David Lynch
Vocals: Jimmy Scott
I got idea man
I take you for a walk
Under the sycamore trees
The dark trees that blow baby
In the dark trees that blow
And I''''ll see you
And you''''ll see me
And I''''ll see you in the branches that blow
In the breeze,
I''''ll see you in the trees
I’ll see you in the trees
Under the sycamore trees
Scénář ke comicsu
Sycamore Trees
Ivo Skolek
Strana č.1
Obrázek č. 1
Černý panel.
Obrázek č. 2 – detail
Uprostřed černa rozsvícený modrý display mp3 přehrávače, na něm název skladby – „Sycamore trees“… celý komiks je bez nadpisu – toto je místo něj.
Obrázek č. 3 – polocelek
Záběr šikmo z boku na mladého muže, smutný zamyšlený výraz, sedí na jednosedadle v prazdném autobuse (to však z tohoto panelu není poznat), po směru jízdy, po pravé straně má okno (sedí u něj), jednu nohu opřenou o římsu na stěně pod oknem, loket opřený o předěl mezi oknem a stěnou, brada si podpírá rukou, dívá se z okna, pod nohama má na zemi černý batůžek s bílým nápisem se jménem značky DEathbaG (nemusí být celý vidět) . Muž se odráží v černém okně, v němž není krom odrazu nic jiného vidět. V uších má špuntová sluchátka.
Obrázek č. 4 - celek
Záběr ze zadní části autobusu, je zcela prázdný – pouze vepředu (hned za prostředními dveřmi) sedí zády k nám zmíněný muž. Výrazná zužující se perspektiva (od zadu do předu).
Strana č. 2
Obrázek č. 5 – celek
Záběr vprostřed autobusu (na šířku), poměrně blízko k mužovi (na délku). Na dvojsedadle na levé straně sedí (objevila se) čelem k nám (proti směru jízdy) a blíže k mužovi krásná mladá dívka – má tmavě modré šaty asi po kolena, nesmí působit příliš vyzývavě – spíš čistá krása s nádechem tajemna, blond vlasy, sedí cudně – nohy u sebe, ruce v klínu, na prsteníčku levé ruky zlatý prsten (což teď ale není vidět) tajemně se usmívá, dívá se na muže, nemá na něj však natočenou hlavu. Z muže vidíme zezadu – hlavu a části přečuhující přes opěradlo, hlavu má stále mírně natočenou k oknu, dívky si ještě nevšiml. Uličkou mezi nimi jsou vidět dveře k řidičovi, vypadají zcela normálně, až na to, že sklo je zevnitř zakryto tmavě červenou látkou, takže tam není nic vidět. Od této chvíle již muž nemá sluchátka, není vidět ani kabel – jako by je nikdy neměl (nemusí být z toho pohledu zatím patrno).
CAP: I got idea man
Obrázek č. 6 – polodetail
Záběr zleva zepředu (v podstatě ze směru, ve kterém sedí dívka) na horní polovinu muže – hlavu má mírně natočenou směrem k dívce . Ve tváři výraz mírného překvapení (spíš příjemného, ale pořád zachovává onen zamyšlený výraz).
Obrázek č. 7 – polocelek
Záběr z levé strany autobusu, z místa od dveří k řidiči o něco málo vzdálenějšího než muž. Dívka stojí vedle něj, je trochu blíže dveřím řidiče, podává mu pravou ruku, jako by ho chtěla někam vzít (do řidičovy kabiny), usmívá se. Muž má její ruku ve své levé, dívá se na dívku, je k ní lehce nakloněn – chystá se zvednout, druhou ruku má na svém ba?ohu, který hodlá brát s sebou.
Obrázek č. 8 – celek
Dívka s mužem jdou ke dveřím řidiče, drží se za ruce, dívka jde první, muž má přes pravé rameno přehozen ba?oh. Je zřetelně vidět nápis DEathbaG.
CAP: You take me for a walk
Strana 3
Obrázek č. 9 – detail
Záběr na levou ruku dívky jak mačká kliku ke dveřím řidiče, nesvírá ji, spíš mačká konečky prstů, na prsteníčku je vidět jednoduchý zlatý prsten, bez hran, vepředu vyryto na záda poležené písmeno B
Obrázek č. 10 – polocelek
Záběr zepředu, vstupují do prostoru za dveřmi, je zde tma, zemi pokrývá trávník, dívce, která je blíže k nám vlají ve vánku dlouhé vlasy, š?astný výraz. Muž vstupuje za ní, stále se drží za ruce, za nimi jsou vidět téměř zavřené dveře, z autobusu sem vniká světlo. Dveře stojí sami o sobě, jako by se otevřela tma – jsou úplně černé, nikde žádná stěna, těsně vedle nich (i za nimi) plynule pokračuje planina porostlá trávou.
Obrázek č. 11 – celek
Záběr zezadu na dívku s mužem, teď stojí již vedle sebe, drží se za ruce po dveřích ani památky (jakoby tam nikdy žádné nebyly). Jsou, poměrně malí - před nimi ohromné platany (pozn. zde není jisté jaké stromy Lynch pod slovem sycamore myslí – dle českého překladu monografie o Lynchovi se jedná o smokvoně, tedy fíkovníky… podle wikipedie se však může jednat o tři druhy stromů a v severní Americe označuje sycamore tree platan – ten mi také k náladě písně i comicsu vzhledově nejvíc sedí, proto přikládám na začátku scénáře fotografie platanů), jejichž větve a listy vlají ve větru stejně jako vlasy dívky. Obří platany stojí v jakoby ve velkém oblouku před dvojicí, což není moc patrné, jelikož poloměr je příliš velký – jeví se tedy spíš jako řada.
CAP: Under the sycamore trees
Strana 4
Obrázek č. 14 – polodetail
Záběr na horní polovinu těla dívky zprava zepředu (je otočená čelem zhruba tím směrem, kde byly před tím dveře), v obličeji klidný š?astný výraz, za ní vlají větve a listy jednoho z platanů, v pravé ruce má pořád ruku muže (nemusí být vidět) – muž není vidět – stojí blíž k nám (dál od platanu).
CAP: The dark trees that blow
Obrázek č. 15 – polocelek
Záběr ze stejného úhlu z větší dálky, je vidět i muž, ve tváři překvapení, mírný nesouhlas, přes rameno stále ba?oh DEathbaG. Dívka jako by od něj chtěla odejít – ještě pořád se jejich ruce dotýkají, ale již jen konečky prstů. Dívka má hlavu nakloněnou směrem k platanům, na ně taky ukazuje druhou rukou. V tváři pořád š?astný výraz.
CAP: Baby
Obrázek č.16 – detail
Záběr na mužovu ruku, která je už prázdná, v pozadí temné vlající platany.
CAP: In the dark trees that blow
Obrázek č. 17 – polocelek
Muž stojí, nechápavě zírá, kam zmizla dívka, záběr ze stejného místa jako v obrázku 15.
CAP: And I’ll see you
Obrázek č. 18 – detail
Záběr na mužův obličej, výraz plný zoufalství beznaděje, dívá se směrem mírně nahoru na jeden platan.
CAP: And you’ll see me
Obrázek č. 19 – polocelek
Dívka visí oběšená ve větvích platanu, má zavřené oči, klidný výraz, vlají její vlasy, vlají větve.
CAP: And I’ll see you in the branches that blow.
Strana 5
Obrázek č. 20 – polocelek
Muž šplhá na jeden z obrovských platanů – je asi v jedné třetině výšky. Na zádech stále ba?oh značky DEathbaG.
CAP: In the breeze
Obrázek č. 21 – detail
Jednou rukou rozepíná zip, druhou již má ponořenou do ba?ohu.
Obrázek č. 22 – polodetail
Jednou rukou (tou co rozepínala zip) muž drží ba?oh, druhou vytahuje dlouhý provaz.
Obrázek č. 23 – polocelek
Pohled na vysoký platan, muž není vidět.
CAP: I’ll see you in the trees
Obrázek č. 24 – celek
Pohled na platan z větší dálky (je uprostřed oblouku platanů). Dívka ani muž nejsou vidět.
CAP: I’ll see you in the trees
Obrázek č. 25 - celek
Záběr ještě více z dálky na oblouk mohutných platanů.
CAP: Under the sycamore trees
Strana 6
Obrázek č. 26 – celek
Stejný záběr jako č. 25, jen na zemi (výrazněji blíž k nám než k oblouku platanů) se objevil kužel světla
Obrázek č. 27 – celek
Opět stejný záběr jak č. 25, v kuželu se objevuje zpěvák Little Jimmy Scott (viz obrázek na začátku scénáře) s mikrofonem, oblečený stejně jako ve 30tém dílu Twin Peaks. Na prsteníčku levé ruky má stejný prsten jako dívka. Neměl by však být příliš vidět (alespoň ne znak na prstenu).
Obrázky č. 28…
Zde nechávám volnost kreslíři – sled obrázků zachycující extatické vystoupení L.J. Scotta pod platany, typické pohyby a gesta je třeba nastudovat v již zmíněném 30té dílu Twin Peaks. Během tohoto vystoupení „odzpívá“ znovu refrén:
And I''''ll see you
And you''''ll see me
And I''''ll see you in the branches that blow
In the breeze,
I''''ll see you in the trees
I’ll see you in the trees
Under the sycamore trees
… text je rozložený mezi jednotlivé panely a měl by být udělán zvláštním fontem, hodícím se ke snové atmosféře téhle pasáže (bez bublin, pouze bílé nepravidelné písmo na tmavém pozadí noci a platanů). Prsten na levé ruce by stále neměl být příliš na očích – tzn. při detailních záběrech horní části těla by měl mikrofon držet druhou rukou. Poslední slova „Under the sycamore trees“ by měla být asi v třetím panelu od konce stránky – a scéna by se s koncem strany měla postupně zatmívat – na posledním panelu již J. Scott není vidět a platany se jeví jako odraz v temném okně.
Strana 7
Obrázek č. 29 – polodetail
Záběr na vrchní polovinu těla muže (toho, jenž se oběsil) v odrazu okna autobusu, v uších má opět sluchátka. Hlavu má mírně natočenou směrem k nám (tedy z okna ven). Sedí na stejném místě jako na začátku.
Obrázek č. 30 – detail
Pohled na černý MP3 přehrávač – muž ukazováčkem zhora mačká tlačítko pro vypnutí (asi v pozici spouště u fotoaparátu), na modrém displayi loučící hláška „Goodbye“.
Obrázek č. 31 – polocelek
Záběr z levé strany autobusu. O trochu dál od dveří řidiče než seděl muž. Muž vstává, jde uličkou směrem k dveřím prostřed autobusu (ne k těm u ridiče), bude vystupovat. Nemá u sebe svůj ba?oh značky DEathbaG. Sluchátka má ven z uší, visí mu kolem krku.
Obrázek č. 32 – polocelek
Záběr na záda muže, za ním otevřené dveře, za dveřmi noc, chystá se vystoupit. Bez ba?ohu.
Obrázek č. 33 – polocelek
Stejný záběr, muž vystoupil, dveře jsou zavřené (není za nimi vidět).
Obrázek č. 34 – detail
Celý černý obrázek.
Obrázek č. 35 – detail
Téměř černý obrázek, vedou přes něj bílé čáry (části bílého písmena D, které se celé nevešlo na obrázek). (… kamera se oddaluje).
Obrázek č. 36 – detail
Kamera se ještě více oddálila, je vidět že ona černota byl ba?oh značky DEathbaG, na něm položená levá snědá ruka Jimmyho Scotta se zlatým prstenem (stejným jako měla dívka) na prsteníčku. Je dobře vidět jak nápis DEathbaG, tak položené písmeno B na prstenu.
KONEC