Auditorium
Auditorium
takže budú nasledova? Dobré úmysly.
Keram: A dále k Hellblazerovi... Co se týče Syna člověka, tak to byl (i v rámci řady) spíš takový osamělý výstřel, po kterém samotná série trochu tápala a přecházela z ruky do ruky. (By? některé z epizodek Warrena Ellise jsou skvělé a jedna z nich brzo vyjde v Crwi.) Rozhodli jsme se začít ve chvíli, kdy otěže přebral Brian Azzarello a série nabrala na obrátkách a kvalitě.
vďaka za pokec.
Keram: Otázka na Hellblazera je naprosto fér. Se Synem člověka jsme začali ze dvou důvodů. Za prvé to byl Ennis a ten už měl v té době celkem jméno, takže jsme doufali, že přenese trochu své popularity i na u nás zatím nepříliš známou postavu... a z toho, co napsal, se nám tohle líbilo nejvíce. Z toho, co jsme četli, mělo tohle největší tah na bránu... všechny ostatní jeho příběhy (co si vzpomínám) měli skvěl, ale i slabé (či nudnější) momenty, nebo zase byly hodně provázané s minulým dějem. A - což je celkem důležité - četli jsme ho a líbil se nám.
pán P: zaujímavé. a už je mi to jasnejšie.
Ještě k vydavatelské politice. Ideální pro vydavatele je, když má některé tituly, které jsou výdělečné (naprostý ideál je tak polovička) a pak tituly, u kterých ví, že nebudou ztrátové a během tak roku, dvou začnou i něco přinášet (tak třetina). S tímhle je natolik bytelný a pevný, že si může dovolit občas vystřelit od boku a zkusit něco nového a riskantního (což je v podstatě všechno, neexistuje žádná tutovka). Ve chvíli, kdy zkusí pár nejistých věcí a vyjdou, tak v tom směru pokračuje... pokud ne, tak se vrátí zpátky k tutovkám a po chvíli to zkusí zase nějakým jiným směrem. Je to v podstatě jako chůze po zamrzlém jezeře... včetně toho, že pokud bude hodně dlouho stepovat na tenkém ledě, zahučí dolů a utopí se (což už se pár vydavatelům stalo).
ešte otázočka: prečo robíte medzi vydanými dielmi Hellblazera také skoky? teraz myslím medzi príbehmi Syn človeka a ?ažké časy. šlo o výber príbehov preto, lebo sa vám páčili tie dieli, alebo ste mali práva iba na tie dva príbehy? je mi jasné prečo ste nezačali od príbehu Dangerous Habits. s Simpsonosovu kresbou by sa to zle predávalo. ale čo tak zača? od príbehu Fear and Loathing? práve tam je scénka s motorovou pílou použitou na upilovanie anjelových krídel, o ktorej ste v recenzii na Hellblazera (tuším v Score) písali a kreslí to Steve Dillon, ktorého čitatelia už poznajú z Punishera. prečo kašlete na chronológiu? ak vás moje otázky otravujú, tak stačí napísa? NO COMMENT a bude klud.
Tao: No, pokud se chceš vrátit do doby, kdy nešlo o peníze, tak se budeš muset vrátit o víc než deset let... jenže v té době byl zase komiks zakázaný, takže si nevybereš. Ale pokud se ti peníze hnusí, tak si to převeď na čtenáře. Pokud komiks nemá dost čtenářů, tak se prostě nemůže udržet. Nás to mrzí stejně jako vás, že přestal vycházet Thorgal, XIII, Trollí války a další věci, stejně jako mě mrzí, že venku skončilo Nextwave a mnoho dalších titulů, ale komiksy jsou natolik drahá záležitost, že se prostě nedají vydávat jako samizdaty pro sto čtenářů.
pán P: vďaka za vyjadrenie sa.
Jinak, Preacher a Vycházející hvězdy jsou dvě naprosto rozdílné věci. Preacher je úspěšný, už se překládá další kniha, ale tam se to zaseklo na tom, že se čekalo na práva, čili na ryze technických věcech (na tom samém teď zadrhnul nový Lobo, který patří taky k těm ziskovějším titulům - ale ukázalo se, že DC k jednomu objednanému sešitu nemá podklady v počítačové podobě, takže se to bude asi muset nějak řešit). Vycházející hvězdy se prostě nechytly a dodnes se nezaplatily. Což nás samozřejmě mrzí, ale nic s tím neuděláme. Jelikože jsme ale féroví fízlové, tak se skřípějícíma zubama (a peněženkou) ještě dovydáme ten druhý díl, aby nás lidi nezačali kamenovat... a budeme tiše doufat, že se s dvojkou třeba ještě pohne i jednička.
Keram: Tohle jsou trochu názory alá KSČ. Kdybychom to dělali čistě pro prachy, tak nevydáváme komiksy... nebo děláme čistě jenom Garfielda a na všechno ostatní kašleme. Jenže, jelikož nemáme státní grant ani dotace, tak prostě potřebujeme, aby se nám u vydaných komiksů přinejmenším vrátily náklady - jinak prostě vydávat přestaneme, protože nebudeme mít za co vydávat.
Tao: tiež som si myslel, že sa to robí kvôli komiksu a čitatelom a nie kvôli prachom.
Andre: no tak sa malo zača?, popri vydávaní magazínu Crew, s vydávaním bookov a nie púš?a? sa do sérií na pokračovanie.
Keram: třeba se hvězdy a kazatel moc dobře neprodávájí, tak se musí chvíli počkat. To je jako kdybys řikal "proč jste začali vydávat sérii Simpsnů, když ještě nemáte uzavřený hvězdy a preachera..." A na to už si odpovíš sám, snad:)
pán P: lenže otázkou bolo aj to, že prečo chcete vydáva? ďalšiu sériu na pokračovanie, keď ste ešte nedovydávali Preachera a Rising Stars. veď to nemá logiku.
Jinak, když se tak dívám na web CC, tak už tam nemají 2 měsíce žádný update. Předtím ''aspoň'' kritizovali věci od Marvelu a DC, ale teď už to IMHO vypadá tak, že máme o jedno vydavatelství míň...
No, já si osobně myslím, že Pride of Baghdad je Vaughanovo nejlepší dílo. Ale tím samozřejmě neříkám, že Y či Runaways jsou špatní... Naopak! Vaughan je IMHO nejlepší scenárista současnosti! BTW Pride of Baghdad je spíše látka pro BBart.
Proč série a ne speciály? Speciály jsou mnohem riskantnější. Když vydáváte sérii a první díl se zrovna nechytne, je šance, že se rozběhne s druhým nebo třetím dílem (to se stalo třeba u Garfielda), že prostě prolomíte čtenářskou obranu. A když máte sérii, která je úspěšná, tak můžete další díl vydat bez obav, že to bude šílený průser. Kdežto u speciálů je každá kniha vstupem do neznáma. Netušíte, jestli to bude pecka nebo propadák... a nemáte šanci ani té knize pomoci další díly. A i když je tak kniha úspěšná, tak co? Pride of Bagdada 2 neexistuje... a ostatní Vaughanovi věci jsou natolik jiné, že se ani čtenáři nepřelévají. A navíc - Y: The Last Man je lepší. (Tedy, úplně nejlepší jsou podle mně Runaways, ale ty by se u nás nechytli skoro stoprocentně.)